אודות החיישן של אייר פרו

האייר פרו משלב חיישן תחמוצת מתכת המסוגל לזהות רמות של TVOC (סך תרכובות אורגניות) ו-CO₂ (פחמן דו-חמצני) באוויר הנמצא סביבך.

סך תרכובות אורגניות (TVOC) הינו מדד של הכמות הכוללת של גזים הנפלטים מרעלנים וכימיקלים. הם מגיעים ממגוון רחב של פריטים יומיומיים כמו צבע ולכה, שעווה וקוסמטיקה, מוצרי ניקיון ואפילו בישול. כאשר יש לכם חלל סגור כמו בית או משרד, הגזים הנפלטים הללו מצטברים ומזהמים את האוויר שאותו אתם נושמים.

פחמן דו חמצני הינו הגז הרביעי השכיח ביותר באטמוספירה שלנו. מדד הפחמן דו חמצני נגזר מתגובות של חומרים באוויר עם מצע תחמוצת המתכת בחיישן. ניתן ליצור מתאם אמין מאוד בהתבסס על רמות TVOC עבור מצבים שבהם ריכוז CO₂ מוגבר נגרם על ידי תפוסה אנושית בחלל, אם כי מודול החיישן אינו מגיב ישירות ל-CO₂. הרף התחתון של פחמן דו חמצני מתחיל ב-400ppm והרף העליון להגיע לכמה אלפים.

כמו בכל חיישן מסוג זה, החיישן מודד את ההתנגדות של שכבה רגישה, החשופה לאוויר הסביבה. החיישן מכוון בדרך כלל למזהמים שעלולים להתחמצן במצע החיישן. תהליך החמצון הזה משנה את ההתנגדות של החיישן, וככל שיש לנו יותר תגובות חמצון כך ההתנגדות נמוכה יותר. הרעיון של התנגדות בסיסית במובן זה יכול לבלבל, אבל בעצם ככל שההתנגדות גבוהה יותר, הסביבה נקייה יותר.

אנו ממליצים להציב את המכשיר בסביבה יציבה,שבה אין תנודות קיצוניות בטמפרטורה ובלחות. בעת שינוי מיקומו של המכשיר, שימו לב התנגדות גבוהה וייתכן שערך זה לא יחול על הסביבה הקודמת, אם תחזירו את החיישן למיקומו המקורי.


How did we do?


Powered by HelpDocs (opens in a new tab)